Vi sidder klar til at rådgive dig og besvare dine spørgsmål

Kontakt SEF Energi

Du kan komme i kontakt med SEF Energi på forskellige måder, alt efter hvad der passer dig bedst. Hvis du foretrækker at tale med en medarbejder ansigt til ansigt, kan du kigge forbi vores kundecenter i Svendborg. Hvis du hellere vil tale med os pr. telefon eller via mail, er der naturligvis også mulighed for det.

Du finder alle vores kontaktoplysninger nedenfor.
Du kan også komme i kontakt med SEF Energi via kontaktformularen længere nede på denne side.

Få personlig betjening

Du er altid velkommen til at komme forbi vores Kundecenter i Svendborg og få personlig betjening af en af vores venlige og hjælpsomme kundeservicemedarbejdere.

SEF Energi A/S
Fåborgvej 44
5700 Svendborg

Åbningstider for kundeservice

Mandag – onsdag kl. 8.30 – 15.30
Torsdag kl. 8.30 – 17.00
Fredag kl. 8.30 – 13.00

Telefon og mail

SEF Energi Kundeservice
Telefon 62 20 11 20
Mail sef-kundeservice@sef.dk

Erhverv (energisalg)
Telefon 62 17 02 95

SEF Fiber
Telefon 75 18 80 17
Mail fiber@sef-fiber.dk

Åbningstider for telefonerne

Mandag og tirsdag kl. 9.30 – 15.30
Onsdag kl. 9.30 – 12.00
Torsdag kl. 9.30 – 17.00
Fredag kl. 9.30 – 13.00

Lukkedage

Alle helligdage
1. maj
Fredag efter Kristi Himmelfartsdag
Grundlovsdag
Mellem jul og nytår

Book rådgivning

Har du spørgsmål til el, naturgas eller ladeløsninger fra SEF Energi?

Vi sidder klar til at rådgive dig om dine muligheder og besvare dine spørgsmål. Book en samtale med en af SEF Energis rare og dygtige rådgivere her:

Skal du flytte?

Det er vigtigt, at du husker at melde din flytning til os. Det gør du på Meld flytning.
Her kan du også vælge, om du ønsker at flytte dine aftaler med over på din nye adresse.

Vil du søge om reduktion af elafgift?

Hvis el er den primære kilde til opvarmning i din bolig, og du opfylder kravet om BBR-registrering, har du mulighed for at søge om reduktion af elafgiften.

Udfyld kontaktformularen

Udfyld felterne i formularen nedenfor. Vores kundeservice får besked om din henvendelse med det samme, og de vil besvare den så hurtigt som muligt.

*Jeg giver samtykke til, at SEF-koncernens selskaber* må sende mig markedsføring inden for selskabernes produktkategorier**. Samtykket gælder markedsføring via e-mail, telefon og brev. Jeg kan altid afmelde mig. Læs hvordan vi behandler dine persondata og om dine rettigheder i vores Privatlivspolitik

*SEF A/S, SEF Energi A/S, SEF Fiber, Nærvarme Danmark A/S og FiberLAN A/S. **energi, opladning og opvarmning.

Find selv svar på MitSEF

Husk, at der er gode muligheder for selv at finde svar på dine spørgsmål eller lave ændringer via vores selvbetjeningsplatform MitSEF.

På MitSEF kan du bl.a.:

  • Se hvilken elaftale du har
  • Skifte elaftale
  • Følge dit elforbrug time for time
  • Se og ændre din betalingsform
  • Finde dine regninger
  • Se og ændre dine data på forsiden
  • Finde dokumenter fra SEF Energi

Læs mere om mulighederne på MitSEF.

Rikke datter SEF ENERGI

De hyppigst stillede spørgsmål lige nu

Elprisen er sammensat af flere dele. Som elkunde modtager du én samlet regning fra SEF Energi, men det er forskellige parter, du betaler til. SEF Energi og alle andre energiselskaber opkræver en række obligatoriske afgifter på vegne af disse parter. Nedenfor kan du se, hvad elprisen er sammensat af, og hvem du betaler til:

  • Dit strømforbrug – du betaler en pris pr. kWh (fast eller variabel) til SEF Energi
  • Abonnement hos SEF Energi
  • Abonnement hos dit netselskab
  • Nettarif (betaling for transport af strøm) til dit netselskab
  • Offentlige forpligtelser (PSO) til Energinet
  • Afgifter til den danske stat
  • Moms til den danske stat

Læs mere på Forstå energiprisen.

En kombination af flere faktorer, der forårsager, at hele Europa den seneste tid har oplevet store stigninger på el- og naturgasmarkederne, og dermed markante stigninger i energipriserne.

De primære årsager til prisstigningerne er:

  • Klimaforandringernes påvirkning på vind- og vandkraft
  • Ruslands invasion af Ukraine, som har skabt stor usikkerhed om gasleverancer til EU-landene
  • Den forsinkede genopbygning af Tyrafeltet
  • Stigende CO₂-priser, som påvirker elprisen
  • Gasprisens påvirkning på elprisen

Du kan læse mere på Hvorfor stiger elpriserne?

MitSEF kan du se din nuværende aftale hos SEF Energi. Vælg menupunktet ”Min aftale” i venstremenuen, og se din aftale i den grå boks under ”Kontrakt”.

Ønsker du at ændre din aftale, kan du også gøre dette via MitSEF med løbende måned + en måned.

Læs mere om mulighederne på MitSEF på Hjælp til MitSEF.

MitSEF kan du finde alle dine regninger fra SEF Energi. Vælg menupunktet ”Mine regninger” i venstremenuen, og se et overblik over dine regninger.

Læs mere om mulighederne på MitSEF på Hjælp til MitSEF.

Valget af elaftale er i høj grad et spørgsmål om, hvorvidt du helst vil have pristryghed eller planlægge dit forbrug efter, hvornår strømmen er billigst.

Hos SEF Energi sammenligner vi ofte valget af elaftale med valget af boliglån. Er du til en variabel rente, som løbende kan ændre sig – positivt såvel som negativt? Prioriterer du at følge med i elpriserne dagligt og lægge dit strømforbrug ud fra disse for at nedbringe din elregning? Så passer en elaftale med variabel pris godt til dig. Her kan du vælge TimeEl.

Er du til en fast rente, hvor du ved, hvad du skal betale i rente på dit lån? Så passer en elaftale med fast pris godt til dig. Her kan du vælge ÅrstidsEl, som har en fast pris pr. kWh ét kvartal ad gangen. Du kan også vælge HelårsEl, hvor du har pristryghed i 12 måneder ad gangen.

Læs mere på Forstå din elaftale.